مرجع کنکور کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (IT)

کلاس های کنکور ارشد، جزوه، کتاب، تست، کارنامه

مرجع کنکور کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (IT)

کلاس های کنکور ارشد، جزوه، کتاب، تست، کارنامه

آرزو دارم تبعیض آموزشی از بین بره... به نوبه خودم سعی می کنم به بهترین شکل انجام وظیفه کنم. موفق باشید...!

با تقدیم احترام، محمدامین ساقی زاده
التماس دعا

آخرین نظرات

سلام.

کتاب مشهوریه و یکی از پر فروش ترین هاست. اما به نظر من کیفیت این کتاب به اندازه آوازه و بزرگی مولفش (استاد مقسمی) نیست. در واقع مطالب این کتاب از کتاب ارزشمند استاد قلی زاده اقتباس شده که هرچند منبع بسیار ارزشمندی و مفیدیه، اما این اواخر از منابع ارشد نبوده... به عبارتی، در سال های اخیر سوال های گسسته هر سال عجیب تر و سخت تر از سال هی قبل شده و با این درس هرگز نمی تونید مثل طراحی الگوریتم یا ساختمان داده رفتار کنید و مثلا کتاب CLRS رو بخونید و خیالتون از بابت طراحی الگوریتم راحت بشه. اما چیزی که مسلمه اینه که اگر با مفاهیم ذکر شده این کتاب (مرجع استاد قلی زاده و به طبع تست استاد مقسمی)  آشنا نباشید، دهنتون سرویسه...!

مورد دیگه اینکه توی این کتاب اشتباه عجیبی دیدم... در مورد اعداد کاتالان. و در نتیجه هر سوالی که جوابش یکی از اعداد کاتالانه، تو این کتاب نادرست بیان شده... البته اشتباه محاسباتی نیست، اما به شدت گیج کننده و مخربه...

علاوه بر اینها بعضی جاها مطالب بنیادی، گنگ و مبهم بیان شده. با همه این ها، در حال حاضر یک از بهترین کتاب های تستی گسسته است...

 

عنوان : درس و کنکور ساختمان گسسته(چاپ سال 88 - شاید چاپ جدید این اشکالت رو نداشته باشه)

ناشر : گسترش علوم پایه

مولف : حمیدرضا مقسمی

رتبه از نظر من : عالی | بسیارخوب | مناسب | نامناسب | ضعیف

دلیل : اشتباه تعریفی و بیانی (نه محاسباتی!) در اعداد کاتالان، عدم پوشش کافی مطالب در مورد سوالات سال های اخیر، بیان مبهم و نا روان برخی مطالب به خصوص فصل 1.

نظرات  (۲)

سلام،
من دانشجوی ترم 3 ارشد علوم کامپیوتر تهران هستم.
برای ساختمان گسسته حتما کتاب قلی زاده رو بخونید.
وقتی تست بزنید میبینید که چقدر کتاب خوبی بوده.
حتما موقع خوندن دوره های مرور داشته باشید برای این درس تا فرار نکنه از ذهنتون
موفق باشید
سلام باتوجه به سختی سوالای این درس بهتر نیست کنار بزاریم؟ شنیدم حتی کسایی که خوندن نتونستن تستاشو سرجلسه کنکور جواب بدن!!!! نمیخوام وقت بزارم بدون نتیجه
پاسخ:
سلام.
بله متاسفانه درست می گن! خود من امسال دوتا گسسته زدم، دوتاش غلط! آتیش گرفتم...

اما بالاخره یه درسه، اگه به این نیت می ذاریدش کنار که رو بقیه مشترکا مسلط شید، خوبه، بد نیست. اما اگه اینو ول کنیدو بقیه رو هم بی خیال، نباید انتظار قبولی داشته باشید...

موفق باشید