مرجع کنکور کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (IT)

کلاس های کنکور ارشد، جزوه، کتاب، تست، کارنامه

مرجع کنکور کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (IT)

کلاس های کنکور ارشد، جزوه، کتاب، تست، کارنامه

آرزو دارم تبعیض آموزشی از بین بره... به نوبه خودم سعی می کنم به بهترین شکل انجام وظیفه کنم. موفق باشید...!

با تقدیم احترام، محمدامین ساقی زاده
التماس دعا

آخرین نظرات

کتاب معماری کامپیوتر - انتشارات مدرسان شریف

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۴۰ ب.ظ

سلام.

یکی از معیارهای من برای اینکه یه کتاب رتبه عالی رو کسب کنه، اینه که حداقل در 90 درصد مطالب داوطلب رو - در هر سطحی که باشه - از مراجعه دوباره به کتاب مرجع بی نیاز کنه. معیار مهم دیگه برای عالی بودن از نظر من اینه که وقتی داوطلبی اون کتاب رو می خونه، احساس می کنه که :

1) ذوباره داره مرجع رو با سرعت بالاتری می خونه

2) همزمان داره جزوه نت برداری خودش رو هم می خونه

3) روند یادگیری و سوالات ذهنیش رو به جلو هست. یعنی فقط عمق علمش بیشتر می شه و هرگز به تناقض نمی رسه.

کتاب معماری مدرسان شریف، یکی از معدود کتاب های این چنینه! مهمترین ویژگی این متاب که باعث شده این رتبه رو کسب کنه، اینه که یکی مثل من که تو عمرش معماری درست و حسابی نخونده، می تونه به وسیله این کتاب به راحتی دهن معماری رو سرویس کنه!

خلی ساده، روانه و به اندازه کافی توضیح میده و وارد جزئایت میشه. نکات کنکوری رو هم بیان می کنه. همچنین مثال های خوبی هم در متن درس بیان می کنه و پاسخ تشریحی تست ها هم قابل قبوله. به نظر من که بعد از مرجع، بهترین انتخاب برای داوطلب های گرایش 2و3 هست.

 

عنوان : معاری کامپیوتر

ناشر : مدرسان شریف

مولف :

رتبه از نظر من : عالی | بسیارخوب | مناسب | نامناسب | ضعیف

دلیل : مولف کاملا حوصله به خرج داده و با وجدان خاصی اقدام به نوشتن این کتاب کرده. پوشش مطالب تقریبا کامله. تقریبا به ژرفای کتاب مرجعه و اصل خلاصه بودن هم به خوبی و به شکلی بهینه رعایت شده

نظرات  (۲)

مرسی
حدس میزدم که فرصت خوندنش رو نداشتید. البته 2 کتاب مختلف معماری از مدرزسان شریف هست، یکی در لینک زیر با جلد قرمز که فکر می کنم منظور شما همینه با 264 صفحه:


یکی هم جلد زرد با 348 صفحه:

در مورد گسسته، انصافا سوالات مهندسی فناوری اطلاعات سخت تر از مهندسی مامپیوتر هستند. برای فردی که هیچ اطلاعاتی از گسسته نداره و به اصطلاخ قصد داره از پایه شروع کنه، کتاب پوران دکتر یوسفی نمیتونه چندان جوابگو باشه! من فکر می کنم یک نسخه شفای خوب برای یادگیری گسسته خوندن کتاب گریمالدی + حل دقیق تمرینات ایشون و بعد مراجعه به کتاب پوران باشه! کلا میشه گفت زمانبرترین درس میشه نامگذاریش کرد!
پاسخ:

 سلام.

در مورد کتاب معماری مدرسان، منظورم دومیه است. در مورد گسسته هم مثل همیشه درست می گید. اما من شنیده بودم که مرجع مناسب برای این درس کتاب روزن هست. هرچند تعریف گریمالدی رو هم خیلی شنیدم و می گن بیشتر بچه های علوم ازش استفاده می کنن.

در هر حال منکه بازهم می خوام گسسته رو به حال خودش رها کنمو به مفاهیم در حد قلی زاده اکتفا می کنم... چون امسال مشترک خوب زدم (با توجه به اینکه 5 تا غلط داشتم و شبکه هم مسلط نبودم). سال بعد انشاالله حتما بهتر هم میشه. در کل چالش بزرگم رو برای سال آینده خوندن مدیریت می بینم...!

 

موفق باشید

سلام
من خودم تابحال فقط معماری دکتر یوسفی رو خوندم ولی در کنارش تعریف معماری راهیان ارشد رو هم شنیدم اما یکی از معایب این کتاب اینه که از سال 87 به اینطرف تجدید چاپ نداشته. برام جالب بود که شما از معماری مدرسان شریف گفتید، چون من تابحال از کسی نشنیده بودم، ولی خب کنجکاو شدم ببینمش واسه همین قصد دارم سفارشش بدم!

راستی سوالی که واسه من پیش اومده اینه که این کتاب به گفته شما خیلی خوب هست ولی چرا خودتون معماری رو صفر زدید؟ یعنی دلیل این نمره به مسائل دیگه مثل وقت کم آوردن در جلسه، وقت نگذاشتن برای مطالعه این کتاب و یا کتاب مرجع و... برمی گرده؟ کلا الان که بعد از اعلام نتایج هستیم ارزیابیتون در این زمینه چیه؟
پاسخ:
سلام امیر جان.
حقیقتش اینه که من فقط فصل یک معماری رو خوندم! در واقع هدف گرایش 4 بود، اما در برهه ای زمان یکم از مسیر منحرف شدمو رفتم سراغ معماری. اونجا فهمیدم که کتاب مدرسان برا کسی مثل من خیلی مفید تر از پورانه. 
از طرف دیگه به خاطر ذیق وقت هم فرصت نکردم که به مدیریت زیاد بچسبم... نه که نخوندم، اما نمی شد که زیاد بخونم و تو کنکور هم نتونستم رو هیچ کدوم از سوالا به قطعیت برسم... 
اما تو کنکور سال دیگه دهن این مدیریت رو سرویس می کنم! یکی مدیریت، یکی هم پایگاه که پایین بودن نمره تخصصیم به خاطر 4 تا منفی پایگاهه...! ولی بازهم بعید می دونم بتونم گسسته مو قوی کنم...